Popis projektu

Detailing exteriéru auta

Tato téměř 20 let stará Mazda MX5 pobyla u mě v dílně 4 dny a prošla detailním čištěním vnějšku auta včetně čištění vnitřních límců kol, podběhů, motoru a dekontaminace laku. Je to MX5, která byla u mě nedávno na čištění interiéru.

Drobných poškození na laku, jako vlásečnicové škrábance a tečky od kamínků, bylo hodně, proto lak prošel retuší a renovací třístupňovým strojním leštěním.

Pro zakonzervování tohoto stavu na dlouhou dobu byly naneseny dvě vrstvy ochrany laku – glazura a tvrdý vosk.

 

 

Postup:

 

  1. Vyčištění exteriéru a motoru

Začal jsem čištěním motoru. Motor čistím bez použití tekoucí vody, pouze čistič v rozprašovači, štětec a utěrky, nepoužívám žádnou tvrdou chemii, žádné kyseliny, pouze šetrné detailingové čističe. Plastové díly jsou i vyživené.

Dále čištění laku od všech cizích částic na něm usazených a to chemickou i mechanickou cestou (tedy čističe a potom clay) včetně šetrného ručního mytí před i po čištění.

 

  1. Kola a podběhy

Čistil jsem celé podběhy kol a celé disky včetně vnitřní strany, proto jsem musel kola z auta postupně sundat a vrátit.

Celý prostor podběhů kol je tedy vyčištěný a naimpregnovaný.

Boky pneumatik vykartáčované s čističem a celé disky kol i z vnitřní strany dvoukrokově vyčištěné. V prvním kroku jsem použil chemický odstraňovač náletové rzi, jelikož 80% ušpinění kol je prach z brzd. To je na fotce ta fialová tekutina, kdy jsou částečky kovu rozpuštěny a ve druhém kroku čistič disků a pomohl jsem si štětcem.

Opět se jedná o účinné, ale velmi šetrné, ph neutrální čističe, žádné kyseliny.

 

  1. Vyčištěno

Auto je vyčištěno, už teď to vypadá moc dobře. Dekontaminace laku od někdy skoro neviditelných částeček udělá viditelný rozdíl ve vzhledu laku. Teď je čas posoudit stav laku a zvolit postup, po těch letech je poškrábaný celkem hodně.

 

  1. Retuše škrábanců a leštění laku

Retušovací tužkou s namíchaným přesným odstínem barvy jsem vyplnil záseky od kamínků na kapotě a nárazníku a pár dalších míst.

A přešel jsem k odstraňování škrábanců strojním leštěním. Po prvním stupni se podařilo odstranit odhadem tak 80% škrábanců.

Dále jsem pokračoval dalšími dvěma kroky střední a nejvíce leštící kombinací.

 

  1. Impregnace a voskování

Po vyleštění a odmaštění povrchu jsem nanesl na lak dvě vrstvy ochrany. Jako první glazuru s nanotechnologií zvyšující hluboký lesk a druhou tuhý syntetický vosk s dlouhou výdrží. Dále jsem aplikoval vyživení a impregnaci všech plastových a gumových dílů.